Social Icons

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Thursday 26 March 2009

Alwahy Enjin Pencarian Bercirikan Islam



Alwahy adalah enjin pencarian seperti Google, Yahoo dan lain-lain enjin pencarian yang ada. Tetapi Alwahy ini lebih kepada Islam. Semua isi kandungan yang ada di dalamnya adalah mengenai dunia Islam. Sangat bagus kepada mereka yang mengikut perkembangan, Politik, Sosial dan sebagainya yang berkaitan dengan Islam. Fungsi-fungsi yang ada di Google semuanya ada disini seperti Web, Images, Audio, Video dan News. Selain itu ia juga menyediakan Email percuma. Saya sudah pun mendaftar emailnya, ini email saya rahmanbashri@alwahy.com. Tagline untuk enjin pencarian ini adalah "The Moral Engine".



Keistimewaan enjin pencarian ini adalah, setiap keputusan carian anda ia akan memaparkan sekali thumbnail website tersebut.

Saya ada cuba periksa enjin pencarian ini berasal dari mana, saya ingat ia pasti dari tanah arab, tetapi selepas periksa IP address Enjin pencarian ini, ia berasal dari California, Amerika Syarikat. Mungkin komuniti Islam disana yang menubuhkan Enjin pencarian seperti ini. Apa-apa pun tahniah kepeda mereka.


If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email

Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

Share/Save/Bookmark

0 Comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...