Social Icons

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Friday 27 August 2010

Allah S.W.T Sentiasa Bersama Kita

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjhMCIokAzb7mFDJP459HHTKoUCnIX3z2e5POjq4HPO1q7bpasMtKlqUm351OUWCrywSJwL-uA7n83IOcXjmWf1LFgkqccifJC_AgWbHOUCM6yVq_m8suxf3w_v6R3vOc3gmzd1dYPAi4Y/s1600/2_249.png



Hidup tidak selalunya indah, laut tidak selalunya tenang dan hari tidak selalunya cerah. Namun susahnya hidup, geloranya laut dan mendungnya hari bukanlah pencacat diari kehidupan. Setiap yang berlaku dan apa yang kita lalui itu ada hikmahnya. Ada cerita di sebaliknya. Kita perlu bersedia menghadapinya dan mencari maknanya supaya kita sentiasa ingat kepada Yang Maha Kuasa.

Perlu kita sedar dan yakin dalam apa jua setuasi, Allah s.w.t sentiasa bersama kita. Hanya kita sendiri yang seringkali menghindarkan diri dan alpa daripada Allah s.w.t. Mungkin ada masanya kita terleka dengan sepoi angin bahagia dunia yang sementara. Atau mungkin kita berada di puncak kebimbangan yang sangat hampir dengan gaung kegagalan dan kekecewaan. Ini yang membuat kita jauh darpada Alla s.w.t dan dilanda kesedihan. Terlalu bahagia atau terlalu senang akan membuat kita mudah terlena, terlalu sedih atau kecewa juga akan membuat kita mudah terbabas ke lorong suram.

Oleh itu hiburkanlah hati, tenangkanlah fikiran. Warnai hidup ini dengan bunga-bunga senyuman, dinginkanlah hati dengan salju ketabahan, wangikanlah suasana dengan rejisan kesabaran dan indahkanlah lagi dengan sentuhan keimanan. Hidup ini akan lebih bermakna dan diri kita akan lebih berharga. Pasti usia yang berlalu setiap saat tidak akan sia-sia.

Apa yang penting dalam hidupku hanya bertaqwa kepada Yang Maha Esa. Ya Allah sesungguhnya aku sangat mencintai Noraishah Nordin, Kau satukan hati kami hingga ke akhir hayat. Hindarilah diriku daripada lembah maksiat kau lembutkanlah hatinya untuk menerimaku seadanya. Amin Ya Rabbal 'alamin..

Have you found this post useful? If so please share it: If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed! and Subscribe to Info To You by Email Your comment will be highly appreciated.So Comment laa.

2 Comments:

  1. What's Taking place i'm new to this, I stumbled upon this I have found It absolutely helpful
    and it has aided me out loads. I am hoping to contribute & assist
    other users like its helped me. Great job.

    My web page :: domain ()

    ReplyDelete
  2. Wonderful goods from you, man. I have consider your stuff previous to and you are just
    too great. I actually like what you've got right here,
    certainly like what you are saying and the way through which you assert
    it. You make it enjoyable and you continue to care for to stay it smart.
    I cant wait to learn much more from you. That is actually a great site.



    Here is my web site; free music downloads

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...